måndag 8 juni 2009

Dags för GiG hela sommaren lång!

Tokjobbar för närvarande. Med jobbet om dagarna. Med projekt och events på kvällarna/nätterna.

I övermorgon startar vårt nästa stora event - GiG! Det står för Grammofon i Gården. Det låter kanske lite konstruerat, men från början skulle det ha varit Grammofon i Gränden, alltså gränden som finns utanför Grammofons lokal på Knäppingsborgsgatan.
Men de ska påbörja ombyggnation av gränden i sommar, så det gick inte.

Och det var nog lika bra det, för det blir en så mycket bättre lösning att vara inne i kvarteret Knäppingsborg, med caféer, bord och stolar och allt möjligt färdigt och på plats.

Så på onsdag kl 18.30 kör vi igång! Första artisterna ut på gården blir Lana Brunell och Lotta Källström. Båda superduktiga sångerskor, det kommer bli lite jazz, lite blues och t o m lite Eva Cassidy! Härligt...

Det kommer att komma folk, det ser jag på Facebook och det hör jag på alla jag pratar med, så den biten oroar jag mig inte så mycket för.

Det är värre med vädret. Detta jädra svenska försommarväder. Svinkallt som en kulen höstdag, är vad det är just nu.

Snälla snälla vädergud - gör det lite lite varmare till på onsdag. Bara i Norrköping, det räcker. Bara i centrala delarna, ja det räcker med själva kvarteret Knäppingsborg.
För även om det går bra att flytta inomhus på Mimmis Visthus, så blir det ju så himla mycket mysigare om vi kan sitta ute....


Och du som läser detta - välkommen till GiG! Onsdag, 18.30, Knäppingsborg, Skolgatan 1, Norrköping.

Because you're worth it.


.....

Inga kommentarer: