lördag 6 juni 2009

Ekosmink

Även om jag är en småförbrukare när det gäller smink, så vill jag i alla fall ha lite, som mascara och kajal. Det är väl ungefär där som min lista slutar.
Och när de grejerna nån gång tar slut så är det ett helt företag att komma ihåg var jag köpte det, eftersom det var åratal sedan. Och att ta sig dit, dvs till stan till nån affär...

Hittade en lista på Aftonbladet där de tipsade om en massa grönt smink. Ja inte grönfärgat då, utan ekologiskt, skulle det väl vara.

Där fanns ett tips på en mascara, "Purelash" från Jane Iredale.

Frågan är nu: måste jag åka hem till Jane Iredale för att få tag på den här mascaran? Och var bor människan i så fall?

Nä, skämt åsido. Hittade faktiskt en återförsäljare av märket, här i Norrköping. Får väl slå en pling.

Vid tillfälle.

Inga kommentarer: