måndag 25 februari 2008

Då börjar vi då

När man börjar blogga ska man ha en röd tråd, eller ett tema att förhålla sig till. Jag tänker främst försöka skriva om, tja hur ska man säga, tillståndet i världen. Ett konkret och väl avgränsat ämne.

Kanske det blir med en viss tonvikt på frågor som rör konsumismen och vad vi människor kan göra, vill göra och borde göra. Eller inte borde.

Men jag kommer förmodligen inte hålla mig så strikt till det hela tiden. Jag vill inte bli nån messerschmitter, och livet har många sidor som vill tränga sig på.

Förmodligen kommer tiden att utvisa vad det blev av den här bloggen. En sak är säker - ni kommer INTE någonsin hitta ett inlägg från mig som handlar om shopping i termer av "villll haaaa, jag har cravings...." Det finns det tillräckligt många andra som ägnar sig åt. Too many.

Inga kommentarer: