torsdag 28 augusti 2008

Ny turistattraktion -byggd på hållbar utveckling

Jag har börjat engagera mig i en förening som finns här i stan som jobbar med målet att skapa en anläggning som ska bli både ett turistmål och en pedagogisk plats som förverkligar ett hållbart samhälle i miniatyr.

Ikväll var jag bjuden dit att hålla i ett möte, där vi diskuterade strategisk planering; allt från vision, mål och syfte till konkret identifiering av viktiga kompontenter och handlingsplan. Sånt gillar jag!

Det är nog en av mina starkaste sidor, att jag är bra på att lägga upp planer, organisera men också att få med alla på samma tåg... Så har jag ju också jobbat med det i flera år.
Så den här hösten och vintern kan kanske betyda en hel del arbete för och med den föreningen, det blir en utmaning!

Inga kommentarer: