tisdag 14 oktober 2008

Vandrar vidare

Jag har hållit på att sälja ekologiska rättvisetillverkade kläder och skor i liten skala genom mitt lilla företag Juste a'Fair nu i ett par år. Bara på "fritiden", dvs kvällar och helger. Öppnat för kunder när som helst egentligen, så där på begäran.

Varit med på mässor och bidragit (förhoppningsvis) till att folk fått upp ögonen för hur det står till med sko- och klädtillverkningen i världen, hur mycket den skitar ner och hur människor utnyttjas för att vi ska kunna köpa billiga kläder. Och kanske har jag genom att visa upp några exempel på schysst tillverkade kläder fått några att tänka till lite kring sin konsumtion.

Jag hoppas det, och jag tror det.

Nu känner jag dock att jag börjar närma mig slutet på den "epoken", dvs som kläd & skoförsäljare.... Det har varit enormt lärorikt, och intressant. Har träffat så mycket trevliga människor! Det har lett till en utveckling som jag tror inte skulle ha skett annars.

Men det börjar bli dags att gå vidare. Så jag säljer av med det som är kvar av lagret nu. Sedan ska jag satsa på andra bitar inom ramen för mitt företag.

Beställde visitkort häromdagen. Visste inte riktigt vad jag skulle skriva på det, vad gäller verksamhet, och så flög det bara upp i skallen: "Partner in CSR". Perfekt, Det är ju det jag kan.

Det kör vi vidare på.

Inga kommentarer: