torsdag 16 oktober 2008

Vad var det jag sa!?

Den 29 februari skrev jag ett inlägg om ett band som jag tycker är så bra. De var helt okända då, men hade en myspace-sida ute. Social Services heter de, och består av Lucy och Emma från Glasgow och Martin från Norrköping.
Jag älskar deras mix av konsumtionskritiska, snygga och underfundiga låtar. De har även gjort några skitsnygga covers, lyssna t ex på "You are my sunshine". Helt underbar...

Jag kunde slå mig i backen på att de skulle "bli nåt", och nu ikväll sitter jag och lyssnar på radions P3 där Emma och Lucy intervjuas, med anledning av att gruppens skiva släpptes i måndags! Så kul!

Som kuriosa kan nämnas att vi har ett hemtillverkat soffbord vars ben en gång har suttit på en gammalt piano, som tillhört Martins föräldrar. Så sällsamt kan ödet sammanföra ens vägar....
Undrar vad det betyder...? Kanske att vi kommer att köpa deras skiva..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har redan köpt den + Martins systers EP. Foreign Slippers, Oh death.
http://www.myspace.com/foreignslippers

Just a Fair-y sa...

Ja men det är ju Gabrielle! Jag hörde att hon skulle släppa en skiva också... Det låter jättebra....
Tack för det tipset!