torsdag 21 maj 2009

Ja och så var det nåt nytt igen

Så var den dagen passerad. 18-årsdagen. Inte min då, men A:s.

Vi hade ett härligt kalas, med massor av släkt och vänner.

En del vänner som vi träffade mycket oftare förr, när barnen var små. Det är lite egendomligt att se dem igen, och barn som man tycker fortfarande skulle vara 6-7 år nu plötsligt är 10, 12, eller ännu äldre.

Själv har man ju inte åldrats en dag. Såklart.

Faktiskt vill jag påstå att i vissa avseenden har jag faktiskt föryngrats rejält. Ett område är musiken. Jag har blivit riktigt bra på att nosa rätt på ny musik, och det är faktiskt en stor skillnad mot förr. När jag under åratal bara lyssnade på Van Morrison. Och Beatles.
Det blev lite långrandigt till slut.


A fick en skiva med Bat for Lashes. Skitbra! Jag hörde dem första gången för mer än ett halvår sen. Vill jag bara upplysningsvis tala om.

2 kommentarer:

min-dag-lena sa...

Gratta as i efterskott. Jag fyller oxå 21maj. idag skall jag gratta en vänninna hon ska få kryddväxter.

Just a Fair-y sa...

Fin dag att fylla år på! Och bra present - kryddväxter. Kan man inte få för mycket av.