lördag 4 april 2009

Ät inte kycklingen - ge bort den!

För bara 175 kr kan du ge en hel kull med kycklingar till en fattig kvinna i Malawi! PÅ det viset bidrar du till att utrota fattigdom.

Familjen som fått kycklingarna har snart ägg att äta, och en del att också sälja på marknaden. En och annan höna blir så småningom näringsrik soppa, medan andra får egna kycklingar.

Och så rullar det på!

Du kan köpa Kycklingpaketet på ActionAid. Du får sedan ett fint påskkort som du kan ge bort till någon i påsk. Men skynda dig - beställ senast tisdag så du hinner få ditt fina kort!
Jag fick mitt igår, och blev glatt överraskad då det dessutom följde med några klippdockor. Dem ska jag ge till en släktings barn idag.

Nu ska jag packa klart och sen far vi upp till Sthlm. Imorgon reser jag till Röda havet...
En hel vecka ska jag vara under vatten... Kan inte vänta!!!

Kanske jag återkommer vid några tillfällen här till bloggen under veckan, vi får se. Annars - ha det så bra allihopa! Pussipåsk på er!

1 kommentar:

Anders sa...

Hej!

Jag heter Anders Linder och arbetar med en miljökonferens som ska vara i maj och jag skulle vilja skicka information till dig.

Är du intresserad av detta och vill ha mer information så kan du höra av dig till anders.linder@prat.se

Tack på förhand!

Anders