tisdag 21 april 2009

Gamla och nya kläder och skor....

Jag har under några år haft en bisyssla i form av att jag sålt lite skor och kläder, allt i fairtrade och ekologiskt förstås. Det var kul och lärorikt, men jag hade aldrig för avsikt att utveckla det till en heltidssysselsättning. Det var mest för att jag saknade den typen av produkter här på hemmaplan, och för att jag också ville lära mig företagandets svåra konst.

Vid årsskiftet började jag avveckla kläd & skoförsäljningen, och vad som återstår nu är att jag möjligtvis kan ta hem på beställning. Fast det blir dyrt, dollarn är så dyr och kronan svag nu.

Jag har några Unswoosherskängor och ett par röda sneakers kvar, och de finns till försäljning på torsdag när det är Klädbytarkväll på Grammofon. Vilket för övrigt är ett helschysst arrangemang, av KSM-programmet på LiU. Kul! Förresten så har jag lite tröjor från THTC också kvar.

Kom gärna förbi på torsdag! Start kl 19.

Men nu glömde jag nästan bort vad det var jag skulle komma till: ett par riktigt bra jogging/walking-skor är vad jag skulle behöva. De här från Patagonia vore schyssta!

De är för övrigt schyssta också, då de är noga med att följa upp och säkra att alla deras produkter är tillverkade på ett för människor och miljö bra sätt.

Mer sånt på Stadiums och Sportias hyllor, tack!

Inga kommentarer: