söndag 19 april 2009

Snabbt ska det gå....

Jag har via en nyfunnen vän fått kännedom om något som heter Pecha Kucha. Hon ska vara med på en Pecha Kucha i maj, och det hela går ut på att varje medverkande får visa 20 bilder (i en power point förmodar jag) i max 20 sekunder vardera. Totalt har man alltså 6 minuter och 40 sekunder på att förmedla sitt budskap.

Sånt här gillar jag - pang på rödbetan bara! Jag som älskar att få nya intryck, och som själv sprutar idéer ur mig stup i kvarten, det skulle kanske bli "information overload" förstås...

Jag har själv deltagit på s k speed-dejting, fast inte i amorösa syften utan det handlade om att knyta kontakter inom entreprenörsvärlden.
Det är så klart och tydligt, reglerna är enkla och koncisa och alla vet vad som gäller... inget hymlande och döprat om golf eller väder...

Jag har haft en idé om att göra speed-dejtingträffar mellan grupper av människor som kanske inte vanligtvis träffar varandra, t ex mellan företags-VD:ar och invandrartonåringar! Det vore himla kul, och intressant.

Men jag skulle gärna gå på en Pecha Kucha Night också, eller så kan man anordna en själv....!

Inga kommentarer: