fredag 19 september 2008

Något att läsa

Att läsa är väl något av det mest avkopplande, upplyftande, inspirerande och roliga man kan göra. Böcker står i en klass för sig. Om de är bra förstås.

Men sen har vi alla dessa tidningar och magasin av olika slag. Under årens lopp har det blivit en mängd olika som passerat mitt öga. Alla fyller olika syften, beroende på ämne och innehåll. Jag har inget emot att läsa en tidskrift, ett magasin bara för nöjes skull, som tidsfördriv. Men nu för tiden har jag ingen tid att fördriva, så därför blir det istället till att verkligen försöka hitta tid att läsa de tidningar jag vill läsa.

Dit hör t ex tidningen Vi, den har en underbar blandning av fakta, underhållning, intressanta människor, företeelser, bilder, tips...you name it. Den har det mesta man kan önska.
Tidningen Camino har jag haft en prenumeration på sen förra året. Den behandlar frågor som rör hållbar utveckling utan att bli pretentiös eller förnumstig, bara smart och snygg med en hög trovärdighet.

Och nu ska KRAV börja ge ut en tidning på temat hållbar livsstil. Reko kommer den heta, jag vet inte om den kommit ut än men jag ska hålla utkik efter den.

Nu ska jag göra något ovanligt. Tillbringa en lördagskväll i soffan med ett glas rött vin, lite choklad och en bra film. Little Miss Sunshine får det bli.

Inga kommentarer: