torsdag 11 september 2008

Att blogga eller inte blogga....

När jag började med den här bloggen, var det egentligen tänkt som ett komplement till min affärsidé, Juste a'Fair. Här skulle jag utveckla mina tankar kring rättvis handel, ekologiska material, hållbar utveckling och dylikt, och kunna utveckla en dialog med andra som var intresserade av dessa och närbesläktade frågor.

Jag vet inte om jag har hållit mig så strikt till den ursprungliga inriktningen. Det spelar kanske inte så stor roll heller. Jag tänker att kanske något av det jag uttrycker och delar med mig av kan inspirera andra i riktningen att bidra till att rädda världen...
Det har inte varit så jättestor trafik på bloggen. Det kan jag känna lite besvikelse över. Något mer hade jag nog hoppats på.

Rekordet var häromdagen faktiskt. Känns lite trist att det skulle vara när jag skrev om kläder och träning som det blev besöksrekord.
Mänskliga rättigheter och hållbar utveckling lockar inte massorna, så är det uppenbarligen.

Ibland överväger jag att sluta blogga, det kan kännas lite betungande ibland, när man haft långa arbetsdagar och klockan börjar bli framåt elva-halvtolv på kvällen. Då jag skulle vilja lägga mig och läsa en bok, men måste komma på något intressant och engagerande att skriva om. Som tur är har jag ju tillåtit mig att även plocka med andra saker som intresserar mig, som foto, musik och trädgård.

Jag ska väl hänga i ett tag till. Eller vad tycker du?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jomen det är väl klart du ska fortsätta blogga!

Anonym sa...

Det finns inte mycket jag kan lära dig om rättvisehandel och hur man räddar världen. Nej det skulle nog vara i motionsspåret i så fall, så jag tog chansen när du skrev om träningskläder i bomull. Det betyder förstås inte att det är viktigare eller mer angeläget än tex mänskliga rättigheter och rättvisehandel. Jag beundrar ditt idoga engagemang och inspirerande bloggande som åtminstone får mig att tänka mer i dem banorna kring tex hållbar utveckling. Försöker till och med överföra det på mina barn men vi kämpar mot BjörnBorg-kalsonger och Gossip Girl. Jag läser inte din blogg varje dag men jag hoppas du hänger i och jag skulle sakna den om du lade ner. Har du statistik/information om hur många som läser din blogg?

//Skuggfaxe

Anonym sa...

Hej, och tack ska ni ha! Jag blir jätteglad över era kommentarer, och uppmuntrande ord! Det räcker med att jag kan inspirera EN, så känner jag att jag bidragit med något! Jag har något hundratal unika besökare i veckan för det mesta. Det är rätt OK får jag säga, jag tänker inte jämföra mig med BlondinBella, som har några hundratusen.... ;-)