fredag 14 november 2008

Goodbye dear friend


Hemma igen, genomförkyld efter en vecka i hällande regn på den italienska landsbygden, där jag travat runt på små ekologiska gårdar och smakat den mest himmelska balsamvinäger jag någonsin varit i närheten av....!

Här hemma har L varit god man och installerat stort minneskort i min gamla gamla dator vilket nu lett till att jag sitter och växlar mellan olika program och det går på DIREKTEN! Ni aaanar inte hur långsamt det var förut.

Äntligen ska jag börja bläddra igenom min gigantiska samling av foton, börja gallra och sortera, och leka med lite...

Kommer säkert visa upp något här kanske. Kan börja med en bild från Egypten. Sista morgonen innan vi for kom den här genomtrevliga vovven och tog adjö av oss, han hade varit vårt sällskap under flera kvällar när vi låg vid beduincaféet och betraktade stjärnhimlen.

Tack till H C Barregren som tipsade om bildbehandlingsprogrammet Picnik, det är ju jättekul och lättanvänt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

aahaha, jag såg att du använt Picnik innan jag såg att du omnämnt mig (fast du missade att göra bakgrundsfärgen vit). Kuuul!

Krams!
CB:t

Anonym sa...

Göra bakgrundsfärgen vit??? Hmm, nu är jag riktig amatör här så du får nog förklara lite mer... :-)
Men kul var det!

Anonym sa...

Om bakgrundsfärgen är vit så syns den inte mot din vita bakgrund. Nu ligger det ju som en grå fyrkantig bakgrund bakom bilden...

Om du har ett medlemskap på Picnik så hittar du bilden under din History och kan ändra det :-)

Just a Fair-y sa...

A, jag förstår. Ska nog satsa på att registrera mig där, sen vet jag vad jag gör i vinter...!