fredag 7 november 2008

Nya events på G

Jag undrar om jag ska bli eventmaker när jag blir stor...? Det är ju himla kul och om jag ändå jobbar med det stup i ett (ideellt än så länge)så kan jag ju undersöka om det vore nåt att utveckla vidare. Andra kan ju leva på det. Har jag hört.

Imorgon öppnar en ny utställning hos oss på Grammofon!

Pain and suffering and bullshit är titeln. Konstnären är en ung kille, Siemone Quest, och det är andra gången han ställer ut nånsin.

Han har en himla bra idé, nämligen att han ska flytta in med sin ateljé mitt i stora rummet i våra lokaler. Där ska han stå och måla sen under de kommande tre veckorna. Vartefter kommer det alltså upp helt nya tavlor på väggarna!

Låter som en skön grej, tycker jag, jag tänker mig att folk ska kunna slinka in och sätta sig i en soffa och bara titta på medan han målar, sitta och snacka lite och ta en fika.

På vernissagen imorgon kommer några av hans övriga konstnärliga vänner också att medverka. Kasper kommer spela och en poet kommer läsa lite av egna texter....

Jag gillar ju att inbilla mig att jag/vi upptäcker nya stjärnskott, både inom konst och musik, och den här killen Kasper, tror jag har potential..! Lyssna på honom, vad tycker ni?

2 kommentarer:

Lottie sa...

Jag gick förbi igår eftermiddag, såg att det lyste inne på Grammofon och att det var konst på gång ;-).
Visst såg det spännande ut, och visst ska jag och dotter dra dit och kolla!!

Just a Fair-y sa...

Ja, det tycker jag ni ska göra! Den är väl värd en titt. Vore kul att träffa dig IRL nån gång också! Man blir ju nyfiken... Men nu är jag inte där förrän möjligen nästa lördag eller söndag.