lördag 28 mars 2009

Nu slocknar vi


Jag har väl sagt det förut, men jag säger det igen. Så mycket härlig musik det finns därute! Tack gode gud för tjänster som Last-fm och Spotify.
Hela mitt skrivbord är fullt av små lappar. En tredjedel är Saker som jag Måste Komma Ihåg. En tredjedel är Briljanta Idéer. Och en tredjedel är Låtar, som jag hört på nån av de nämnda tjänsterna, eller på radion (Världsmusik-kanalen på P2!) eller som min kära L har nosat rätt på.

The Be Good Tanyas, är det som jag lyssnar på nu. Och A R Rahman. Och Sa Dingding.

Om ett par timmar svartnar det för ögonen. Förra året var det knappt en människa som var med på grejen, men i år har det blivit hajpat värre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sa Dingding låter spännande men Tinariwen, Tanyas och Rahman behöver jag lyssna in mig mer på för att ta till mig.
/Skuggfaxe