måndag 23 mars 2009

Det enkla är det allra svåraste....

Har suttit på Kunskapsdag idag - ett smörgåsbord av varierande föreläsare inom olika områden; främst personlig utveckling och arbetsmiljö och affärsutveckling till en viss del.

Det som slår mig varje gång jag går på något sådant här (vilket jag gjort ganska många gånger vid det här laget) det är att det är egentligen så himla lite som behövs för att man ska:
* skapa ett bättre klimat på jobbet
* Fungera bättre ihop med arbetskamrater/partner/vänner etc...
* rädda förvirrade ungdomar från att gå vilse
* Få vem som helst att känna att livet är värt att levas...

Nämligen - att SE och BEKRÄFTA dem.
Låta dem förstå att de är intressanta och bra och viktiga människor. Bara för det de är. Inte vad de gör.


himla enkelt är det.

Och jag kan det inte än. Fast jag försökt i halva mitt liv.....
Men jag tänker fortsätta.

....

Inga kommentarer: