måndag 9 mars 2009

Jag och Pernilla och Anna och Renée....

...och du med kanske?

Vill bli en Girlfriend alltså!
För så lite som 50 kr i månaden (ja du får ge mer om du vill) ger du ett stöd till fattiga kvinnor och flickor ute i världen. Du kommer på det viset vara med och påverka framtiden för dem; att slippa bli utsatta för trafficking, könsstympning, tvångsgifte, tiggeri, svält...you name it.
Det är organisationen Action Aid som jobbar för att motverka allt detta och genom deras kampanj Girlfriend kan du nu vara med och bidra till en bättre värld.

Jag utmanar dig, går du med och blir en Girlfriend!?

Hmmm... tänker du kanske som jag gjorde först: - jag är ju redan med i Amnesty, är fadderförälder, stödjer Rädda Barnen, Röda Korset, Läkare utan gränser...

OK. Men jag kan fortfarande avvara en femtiolapp i månaden. Om den betyder massor för andra så ska de ha den.

Så kom igen!

Berätta hur du gör! För mig, och för dina vänner!


....

Inga kommentarer: