onsdag 19 mars 2008

Eco-moms... och nu menar jag inte skatt

Nej, det handlar om den senaste trenden i USA - Eco-moms, eller eko-mammor, kan vi säga då. Mammor som går samman och agerar för en bättre miljö. Samåker till dagis, samhandlar lokalproducerat osv.
En trend som vi säkert kan vänta oss här i Sverige med. Vi brukar ju ta efter det mesta från det stora landet i väster.

Men var är eco-dads...? De lyser med sin frånvaro verkar det som. Eller finns ni nånstans därute? Hallå!?
Såklart ni finns, det vet jag väl. Men ni är lite riktigt lika pigga på att bilda nätverk, träffas och göra saker tillsammans. Om det inte handlar om filmkvällar, eller pubkvällar förstås.

Har jag fördomar nu? Motbevisa mig! :-) Ingen skulle bli gladare än jag.

Har ni inga uppslag på aktiviteter så kan jag helt gratis leverera ett superbra förslag; spännande och kul dessutom!
Tillverka bumper stickers med texten "I am a selfish bastard" och klistra på alla SUV:ar i stan.

Ut en kväll med grabbarna/tjejerna, och förena nytta med nöje!

Inga kommentarer: