onsdag 5 mars 2008

Sett nåt på TV?

Jag tillhör den där skaran som sällan kan instämma i de synpunkter och åsikter som luftas kring förmiddagsfikat på jobbet när det gäller olika tv-program. Helt enkelt för att jag inte sett nåt på tv. Aha, tänker ni, en sån där som vill skryta med att inte ägna sig åt nåt så lågt som att slappa bort kvällarna framför dumburken.

Delvis sant. Jag tillbringar väldigt lite tid framför tv:n, mycket mindre än jag skulle vilja. För jag skulle faktiskt vilja se mer på tv än jag gör! Mycket mer! Jag fattar dock inte när det skulle hinnas med. Kvällarna är ju redan fyllda med så mycket annat.

Men nu har jag upptäckt en tv-kanal som jag inte kände till förut - TV 8. Tillhör Stenbecks mediakoncern, och då kanske man inte förväntar sig annat än lättsmält underhållning och sensationsjournalistik. Men faktum är att jag gång på gång när jag slagit på kanalen (jo, det händer ju att jag hinner det trots allt!:-) blivit förvånad över vilka intressanta program som visats!
Om arbetsvillkor i Kina, om flyktingläger i Afghanistan, om kycklinguppfödning, om genmanipulerad mat etc. Initierade, djuplodande välgjorda dokumentärer som seriöst och avsminkat beskriver verkligheten.
Jag tycker det är bra.

2 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

Jag köpte en tv igår...

Har inte haft någon på två år...

Tv 8 u say..

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - The Life of a Manic Depressive

Just a Fair-y sa...

Jovisst, kolla det om du får tid.