söndag 15 juni 2008

Dunka dunka

Jag blev tillfrågad om att göra en modevisning med de kläder och skor som jag säljer. Jag tackade ja förstås, det är ju kul att visa upp sina grejer och slå ett slag för ekologiska schysst tillverkade kläder.

Men hur kul brukar modevisningar vara egentligen? Samma travande fram och tillbaka med sängkammarblick eller sur plutmun... Jag bestämde mig för att göra något annorlunda! Vet inte riktigt var jag fick idén ifrån sen, men jag kom på att jag skulle utgå från gammal stumfilmsmusik! Budskapet skulle gå fram genom skyltar som modellerna skulle hålla upp, så där som stumfilmer ju också varvar händelser med skyltar som kommunicerar ett budskap. Sagt och gjort.
Så sent som i tisdags förra veckan hade jag inga modeller, men på onsdagen hade jag det!

E & F, vilka pärlor! De snappade direkt, och var på till 150 %! I fredags repade de en halvtimme, sen satt allt som en smäck, och klockan elva erövrade de scenen! En formidabel succé. Vi gör om den i höst igen, på Kulturnatten, missa inte det!

Festen blev för övrigt också mycket lyckad, med zombiedans, körsång, flera band och DJ:s från Slagsmålsklubben och Sirqus Alfon. Paradnumret bestod av en kortfilm av Killed by coffees youtube-serie "En av Sveriges ensammän".

Sen övergick festen till vårt hak där jag tillbringade större delen av natten med att försöka hindra porslinet från att falla ner från hyllorna...

Inga kommentarer: