måndag 30 juni 2008

Mina babies

Jag har ett problem, eller brist kanske vi ska kalla det. Bristen på insikt om begränsning. Jag borde förmodligen begränsa mig en smula, men det verkar svårt.
Jag talar om min förmåga att nappa på och tända på alla slags roliga, bra, spännande idéer som jag själv får och som andra kommer upp med...
Just nu är det sanslöst hur mycket det är... Nu när man ska varva ner och strax gå på semester.

Här är i korta drag de projekt som jag är inblandad i:

1 aug En musikfest i kvarteret där jag bor, som inkluderar en lettisk familj som jag lovat hjälpa med några möjligheter till att spela och sjunga.

6-27 sept En utställning med en känd konstnär, (eller är han serietecknare eller vad ska det kallas...?) nämligen Jan Stenmark! Skitkul!

27 sept Kulturnatten i Norrköping, som innebär arrangerande av Street Market på Knäppobello Road, Kulturell Peep show i källaren samt ev flera andra grejer, kanske några workshops också...

Så har vi eventuellt ett Samhällsentreprenörskapsprojekt i samarbete med IUC som, om det går igenom, kommer innebära massor med jobb, men kul och spännande! (fast då måste jag ta tjänstledigt förstås från nuvarande jobb)

Så är det ett projekt som eventuellt skulle kunna förverkligas tidigast 2009, om kultur/natur/industri/musik/upplevelser.... ja, det är inte formulerat ännu, men vi kör en brainstorming på det om en vecka.

Och så slutligen en projektidé som just börjat ta form, som handlar om att skapa en helt ny arena för socialt entreprenörskap, integration, kultur och kreativt skapande. Med mera. Skulle också kunna ta form under 2009 och 2010.

Räcker det så...? Jag kommer förmodligen på en ny idé imorgon igen...:-)

Faktum är att det är kul - allt som är roligt ger en massa energi tillbaka! Så det här kommer gå strålande...!

Inga kommentarer: