tisdag 6 januari 2009

Antony räddar också världen

All fler musiker bekänner sig till den växande skaran av miljömedvetna artister, som i media berättar om sitt, ibland nyvaknade, engagemang för miljön, naturen och jorden. Ungefär som väldigt många andra människor alltså.
Men med den skillnaden då att de, som artister och s k kändisar, har en helt annan möjlighet att påverka långt fler än vad jag och min granne har. Till exempel.

Därför blir jag så glad varje gång jag hör eller läser om någon kändis som går ut och tar ställning, och markerar hur viktigt det tycker att det är med miljöfrågorna.
I helgen läste jag om Antony Hegarty, och hans kommande album som är starkt influerat av ekologiskt tänkande.

"Ju mer vi utplånar av naturen, desto mer ensamma blir vi", säger Antony.

Den här lilla videon tycker jag är underbar, en hjärteknipande animering kallad The Lake, med Antonys enastående sång till.


...

Inga kommentarer: