söndag 20 april 2008

En helg av njutning och glädje

Vilken helg det varit! Det började bra igår med att jag faktiskt hade två kunder som handlade i min lilla butik (jo jag vet att jag inte berättat något om den ännu, men det har sina skäl. Det kommer!)
Sen hjälpte jag min bästa vän att ordna med en fest för hennes dotter som fyllde 18 år. Det bjöds på god mat (quinoa- och couscous-sallader, pajer, sötpotatis-sallad m m) och som avslutning en riktig överraskning - födelsedagsbarnet fick sjunga och spela för alla på festen tillsammans med sitt band! De kan bli något stort - kom ihåg var ni hörde dem först!

Idag har vi varit hos andra goda vänner på brunch. Och det var verkligen en riktig brunch, enligt den amerikanska modellen. Inget fattades på bordet; där var olika nybakta bröd, ostar, marmelader, sallad, ett berg av äggröra, fruktsallad och vispgrädde. Skålar med chokladkakor brutna i bitar, ljus och mörk choklad med nötter i. Där fanns en massa korvar och en hel plåt med bacon också, det äter ju visserligen inte vi, men andra gjorde. Och alltihop kröntes av att husets kock gräddade drivor av amerikanska pancakes som dränktes i lönnsirap och smör....! Gissa om det var ljuvligt....!

Dagen till ära sken solen från en klarblå himmel, gräset var smaragdgrönt och tulpanerna öppnade sina blomblad där vi satt på filtar ute i trädgården.
Man ville aldrig gå hem. Det var så kul att träffa lite trevliga nya människor också, till exempel denna trevliga person.
Blev också glatt överraskad att träffa en som jag tidigare bara träffat något genom jobbet, det visade sig att vi gick och bar på samma tankar om att jobba med CSR-frågor, så kanske det kan bli något....

Åh om dygnet hade 48 timmar och man aldrig var trött. Då kunde man hinna med hälften av sina idéer och drömmar....

Inga kommentarer: