tisdag 22 april 2008

Bling bling och kaos

Just nu pågår en utställning av David LaChapelle på Fotografiska museet i Nacka. Jag såg en notis om det i någon tidning häromdagen och fastnade för beskrivningen av konstnären då hans bilder sades vara ett starkt angrepp på den genomkommersiella tillvaro vi lever i.

Många upplever kanske hans bilder som ganska provocerande, men det beror väl på hur petig man är. Jag tycker det var intressanta bilder, både snygga och tankeväckande...

Blev lite förvånad när jag sen såg ett inslag på Kobra igår kväll om just LaChapelle, och bilden som suttit på väggen ovanför min dator i månader kom upp på teverutan.

Nästa gång jag åker upp till Sthlm privat ska jag ta mig tid och åka ut och kolla in utställningen.

Jag hade tänkt visa bilden här, men det vill sig inte hos Blogger just nu, så vi provar att länka till den istället. Here we go....

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjena
Skulle bara säga att din blogg verkar vara intressant. Du kan gärna gå in och svara på dagens fråga.
http://notaraver.blogg.se/1208953846_dagens_frga.html

ha det fint

Just a Fair-y sa...

Hej!
Vad kul att du tycker den är intressant! Då blir jag glad... Jag har omedelbart besvarat din Dagens fråga!