onsdag 23 april 2008

Miljonärer är också människor

Jag var inne och svarade på Dagens fråga hos en annan bloggare idag, och frågan löd: Kan vem som helst bli miljonär?
Jag raljerade lite och menade att det kan ju vem som helst som är lite skrupellös och har vassa armbågar. Men, jag menade inte så illa egentligen. Det finns ju snälla miljonärer också.
Faktum är att de är jättesnälla , en del av dem. Bill & Melinda Gates skänker enorma belopp till bekämpning av okända sjukdomar i tredje världen, och till IT-fiering av biblioteken i Lettland med flera f d öststater också.
Och idag läste jag en notis i DN om en engelsman som blivit miljonär många gånger om på internetlösningar och media. Nu har han också dragit igång ett projekt för att utrota malaria i världen. På Malaria Engage kan man gå in och donera pengar för ändamålet. Jag utgår från att han själv pytsat in en rejäl slant...

Inga kommentarer: