tisdag 1 april 2008

Resurssnålt sex

Den amerikanska sajten Ideal Bite är en väldigt trevlig sajt som samlar och sprider en massa olika tips och idéer om hur man kan bli mer miljövänlig, ekologisk och mindre resurstärande i sitt dagliga liv.

Det jag gillar med sajten är den glimt i ögat som de båda innehavarna, Jennifer och Heather har, och deras personliga approach. Det känns aldrig som om man blir skriven på näsan, inga pekpinnar, utan bara vänligt sinnade tips och råd om allt mellan himmel och jord.

Mycket är förstås anpassat för den amerikanska marknaden, och en hel del tips på varor och produkter finns ju bara over there, men ändå. Man kan ju hitta motsvarande här hemikring också om man letar lite.

Jag prenumererar på deras dagliga nyhetstips, och idag handlade det om att man kan återanvända kondomer inte bara två utan faktiskt tre gånger! Det är bara att vända ut och in och skölja - tänk vad mycket pengar man sparar, och resurser förstås. En och annan oönskad graviditet får man se som en spännade extrabonus...! Jag fattade faktiskt inte förrän jag kom till slutet att det var ett första april-skämt..!

Så insnöad är jag... :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligaste aprilskämtet i år. Och så prestigelöst generöst att kunna bjuda på att man faktiskt gick på det. Heja Heja!

//S

Hannele på Hisingen sa...

Pessar återandvänds - inget skämt. Dessutom har jag återanvänt samme man över ett kvarts sekel :)