lördag 3 maj 2008

Street market

Har länge sett fram mot att besöka Street i Stockholm, alltså gatumarknaden som man hört så mycket om. Var där idag, och blev tyvärr lite besviken. Det var inte alls så mycket som jag hade föreställt mig, och inte så kul utbud heller. Mest kläder och smycken. Det är väl inget fel på det i och för sig, men jag hade nog förväntat mig lite mer ändå....

Samtidigt vet jag mycket väl att det är svårt att få till en bra blandning och ett bra utbud på sådana här marknader. Vi körde ju en liknande grej förra årets Kulturnatt i Norrköping. Vi kallade den Street market på Knäppobello Road (en mix av Knäppingsborgsgatan och Portobello Road) och vi fick väl med tanke på hur kort planeringstid på oss rätt många som stod och sålde. Känner mig rätt inspirerad att försöka dra igång det inför årets Kulturnatt igen. Det är den sista lördagen i september. Är det nån som skulle vara intresserad att vara med - hör av er!! Vi vill ha ett utbud som skiljer sig från det vanliga, alltså lite udda grejer, konstiga grejer, kul grejer. Vad det är - det avgör väl du.

Kulturnatten i Norrköping är för övrigt en händelse väl värt en resa... Rekommenderas starkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt, Du är Välkommen till "So You think You can BLOG?!"
GOOD LUCK!!! :-)
skriv gärna ett inlägg och berätta för andra om tävlingen ;-)

Just a Fair-y sa...

Wow, det gick ju snabbt och smidigt! Ska bli kul att se topp-tio-listan, jag vill gärna få tips om lite nya intressanta läsvärda bloggar....