tisdag 20 maj 2008

Skicka ett kort nån gång

Nån gång i höstas anmälde jag mig till Amnestys kortkampanj. Det innebär att man får tre stycken kort en gång i månaden ungefär, som var och ett tar upp ett rättsfall, en person som på något sätt behöver hjälp och som Amnesty arbetar för att hjälpa.

Om man skickar iväg de här korten varje gång, så ökar ju trycket på den instans som är ansvarig att ta sitt ansvar och agera.

Problemet är att jag är så dålig på att komma ihåg att skicka iväg korten. Usch ,vad jag känner mig som en usel människa...! Medan jag far runt som en iller upptagen av alla mina ilandsproblem, så sitter nån människa bortglömd i ett fängelse i Ingusjetien, för att jag inte kan komma ihåg att ta mig till en affär som säljer 11-kronorsfrimärken så jag kan posta de där korten nån gång...! Blä.

Nu ska jag skärpa mig. Gör mig sällskap, fixa det hos Amnesty.

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Hello du goda människa!

Jag tycker att du gör en insats bara genom att vara medveten om att det finns rättsfall som instanser behöver ta ansvar för. Det är ju första steget!

Jag har precis utökat min världsorganisationslista och blivit Världsförälder, UNICEF, lagom till Mors Dag ;=).

Vad oerhört glad jag blir över att höra att du ska köpa min bok. Recensera den gärna så att jag får höra vad du tyckte. Du får skriva buiga saker. Den är lite jobbig, men jag tror du kommer gilla den.

kram

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig -