söndag 21 december 2008

Ser inte alla på Kalle Anka?

En liten anekdot som utspelade sig för ett par år sedan på mitt jobb. Vi deltog i ett internationellt projekt, med bl a deltagare från Grekland, Tyskland och Belgien. De grekiska deltagarna var här på studiebesök och träffade bl a Arbetsförmedlingen.

Jag var med vid det mötet, när AF:s representant skulle berätta hur välbesökt deras hemsida är, alla dagar på året, ja till och med på självaste julafton! Och det förklarar hon med följande replik: "You see, even when everybody's watching Kalle Anka, we have lots of visitors on the website...!"

Jo, hon sa Kalle Anka också. Inte Donald Duck.

Grekens min var obetalbar, man kan inte se ut mer som ett frågetecken än vad han gjorde....!

Men så kanske det är, att många tror att de flesta i världen tittar på Kalle Anka på julafton kl 15.

Min dotter frågade mig häromdagen vilka tv-program som man tittar på i andra länder på julafton. Om de har vissa program som återkommer år från år. Som vi ju också har Karl Bertil Jonssons julafton, Kan du vissla Johanna etc.

Är det nån som vet, vad de tittar på i Grekland, i Holland, i Tanzania (Do they know it's Christmas time at all?)eller i Australien...?
Skulle vara kul att veta.

...

Inga kommentarer: