tisdag 16 december 2008

Musik för världen


Ingen har väl undgått Sveriges Radios stora satsning Musikhjälpen...!? Det har varit en riktig snackis nu runt fikaborden på jobbet ,och åsikterna är lite olika. En del tycker att det är "överdrivet att låsa in sig i en glasbur och hålla på och späka sig", "måste de överdriva så dant"... :-)

Även om jag själv tyckte det var lite fånigt när jag hörde om det först, så har jag ändrat uppfattning rätt rejält nu. Jag tror de har hittat rätt, det här funkar och man kan inte undgå att fascineras över hur det kan vara att bo i den där glaslådan nu efter ett antal dagar.

Programledarna Kitty, Ehsan och Henrik är himla duktiga på att banka in budskapet också, man kan verkligen inte missa det, och vad mig anbelangar känner jag i alla fall att jag helt klart ska sms:a in och önska en låt - minst en!

Måste bara tänka ut vad jag vill önska... Ska jag ta något som jag gillar nu, nåt modernt alltså (det kan jag ju lyssna på när som helst i vilket fall) eller ska jag fundera ut nån låt från förr som jag tycker behöver spelas igen..?
Ska grunna på det. Tänker sms:a imorgon bitti så kanske jag har turen att få den spelad när jag sitter i bilen på väg till Linköping...

Inga kommentarer: