tisdag 30 december 2008

Nyårsfirande på is


Nu ska vi snart åka om ett par timmar och hämta vår fadderflicka från Lettland. Hon ska vara hos oss över nyår, och åker hem på lördag igen. Det är första gången hon är här på vintern, tidigare gånger har det alltid varit på sommaren. Får vi se vad hon tycker om svenskt nyårsfirande. Det lär bli rätt lugnt för vår del, förutom henne så kommer min mans gamla mor hit, så vi ska väl mest se på tv och äta lite gott, och kolla så inga bilar eller annat brinner upp ute på gatan...

Nån av dagarna ska vi åka skridskor, det älskar hon mest av allt! När jag har varit i Riga med henne har vi hyrt skridskor och åkt där, de har flera stora isbaneanläggningar, även på torgen inne i stan, det är jättemysigt.

Här får vi nöja oss med Himmelstalundshallen eller kanske Bollspelaren. Inte lika stämningsfullt kanske, men hon kommer nog gilla det, så tar vi med lite varm choklad och mackor.

Men jag blir lite nojjig när jag tänker på det - vi skjutsade nämligen upp en granne till akuten i söndags kväll. Hon hade åkt skridskor med sina barn, satt en rova - och nu har hon opererats och fått plattor insatta i handleden och gud vet allt. Kommer få men för livet...

Så kanske jag borde stå i depån i stället...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa, du har faktiskt vunnit Nice Blo Award-priset! Se här: http://bums.nu/4004

Krams!
CB:t